کد مطلب: 138602
در گفتگوي تلفني پوتين و اوباما عنوان شد:
توافق هسته اي ايران و کشورهاي ۱+۵ به نفع جهان است
تاریخ انتشار : 1394/04/25 11:16:24
نمایش : 2782
کاخ کرملين اعلام کرد روساي جمهوري روسيه و آمريکا در تماسي تلفني توافق جامع هسته اي کشورهاي ۱+۵ و ايران را در مجموع به نفع جهان توصيف کرده اند.













به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا، کاخ کرملين در بيانيه اي اعلام کرد که ولاديمير پوتين در تماسي تلفني با باراک اوباما درباره توافق هسته اي با ايران گفتگو کرده است. ايران و گروه ۱+۵ متشکل از آمريکا، روسيه، انگليس، فرانسه، چين و آلمان در روز سه شنبه ۲۳ تيرماه در وين اتريش به توافقي تاريخي براي حل بحران غير ضروري هسته اي ايران دست يافتند.
بنا بر اعلام کرملين ابتکار اين گفتگوي تلفني با باراک اوباما بوده و دو طرف طي آن بر نقش گفتگوهاي روسي-آمريکايي براي اطمينان از ثبات و امنيت بين المللي تاکيد کرده اند. در بيانيه کاخ کرملين آمده است که توافق هسته اي با ايران مي تواند به عدم اشاعه تسليحات هسته اي در خاورميانه کمک کرده و تنش ها را در اين منطقه کاهش دهد.
مسکو و واشنگتن همچنين ابراز اميدواري کرده اند تا با کار مشترک اطمينان يابند که توافق هسته اي وين درباره ايران به طور کامل اجرايي شود. اين خبر در حالي اعلام مي شود که باراک اوباما طي روزهاي گذشته با سران برخي از کشورهاي منطقه از جمله ملک سلمان پادشاه عربستان، شيخ محمد آل نهيان رييس امارات متحده عربي و بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي به طور تلفني گفتگو کرده است.
وي همچنين روز گذشته نمايندگان کنگره اين کشور را تهديد کرد در صورتي که قصد مخالفت با توافق جامع هسته اي ايران را داشته باشند، از حق وتوي خود استفاده خواهد کرد.
انتهاي پيام
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg